نکات و ترفندهای وردپرس برای تازه‌کارها

ترفند وردپرس برای تازه کارها

وردپرس بهترین ابزار برای وبلاگ نویسان تازه کار است.به سادگی نصب می‌شود و روش ساده‌ای برای انتشار محتوا دارد. محبوب ترین پلتفرم وبلاگ نویسی در جهان است و بیشتر از ۱۰ سال است که محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) است.

فواید وردپرس برای تازه‌کارها بسیار زیاد است. توانایی ایجاد محتوا با ساختار مناسب  وب و انتشار آن تنها با یک کلیک از جمله آن هاست. این عملکرد فوق العاده برای همه از جمله تازه کارها و حرفه‌ای ها فراهم است. در این مقاله اشتباهات متداولی که افراد کم تجربه مرتکب می شوند را بررسی میکنیم.

فهم نادرست سفارشی سازی و بهینه سازی وردپرس، آن را به یک پلت فرم ضعیف تبدیل میکند. هکرها از جایی که می دانند وردپرس بیشتر توسط افراد با دانش پایین مورد استفاده قرار می گیرد آنرا مورد هدف حملات خرابکارنه خود قرار می دهند.

یک پوسته وردپرس غیر رایگان خریداری کنید

این نکته مهمترین موردی در مورد وردپرس هست که میتوانم به شما بگویم. برخی پوسته های رایگان فوق العاده به نظر می رسند  و بسیاری از آنان به خوبی کار می کنند. اما با نصب یک قالب (پوسته) رایگان در واقع چه اتفاقی می‌افتد؟ شما قالبی را دریافت می کنید که ممکن است استانداردهای امنیتی در مورد آن به درستی رعایت نشده باشد. وقتی وردپرس خود را به آخرین نسخه آپدیت می کنید ممکن است کل سایت از دسترس خارج شود و یا از لحاظ ظاهری و عملکرد به هم بریزد.

البته پوسته ای بهینه خواهد بود که برای بهینه سازی آن ساعتها و یا روزها وقت صرف شده باشد و چنین پوسته ای نمی تواند رایگان باشد.

پوسته پولی وردپرس

از یک هاستینگ خوب استفاده کنید

هرگز از هاست های ضعیف استفاده نکنید مگر اینکه دلیل قانع کننده ای برای این کار داشته باشید  مثل اینکه بخوهید تستی انجام دهید. انتخاب بهترین هاست یکی از موثرترین روش های بهینه کردن سایت شما است.

سه عامل را هنگام انتخاب هاستینگ خود در نظر داشته باشید:

  • سادگی استفاده
  • کارایی
  • امنیت

در تله انتخاب یک هاست ارزان قیمت نیفتید چرا که احتمالا هر سه این عاملها را از دست خواهید داد. من پشتیبانی فنی شرکت هاستینگ را در عامل اول یعنی سادگی استفاده گنجانده ام.

کیفیت پشتیانی ارائه شده توسط فراهم کننده هاست بسیار مهم است. جایی که فاکتورهای مهمی مثل داشتن یک تیم پشتیبانی با دانش بالا و در دسترس بودن در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته نقش مهمی ایفا می کند.

تعداد پلاگین ها را به حداقل برسایند

پلاگین ها کار با وردپرس را بسیار ساده می کنند و ویژگی هایی را به وردپرس اضافه می کنند که بسیار هم مفید است. اما در نظر داشته باشید که بعضی پلاگین ها از منابع سرور بیش از حد استفاده می کنند هرگز چنین پلاگین هایی را نصب نکنید حتی اگر ویژگی های فوق العاده ای داشته باشند.

پلاگین پروفایل عملکرد افزونه (P3) را نصب کنید تا کارایی پلاگین های نصب شده روی وردپرس را بررسی کند. اگر مشاهده کردید که سایتتان نسبت به قبل کند تر شده حتما با کمک این پلاگین (P3) علت کندی را پیدا و آن را رفع کنید.

تعداد پلاگین وردپرس

پلاگین ها و پوسته خود را به طور منظم آپدیت کنید

این مطلب بسیار واضح است و به همین دلیل به آسانی فراموش می شود. بیشتر اوقات ماه  ها می گذرد ولی شما پلاگین ها و پوسته های وردپرس خود را آپدیت نمی کنید. به این دلیل که سایت ظاهرا مشکلی ندارد و دارد کار میکند شما هم به فرایند آپدیت اصلا فکر نمی کنید. اما این یک اشتباه بزرگ است. پلاگین ها تنها برای بهبود ویژگی هایشان به روز رسانی نمی شوند بلکه علت مهم دیگری هم دارد که آن حل مشکلات امنیتی آن هاست. وقتی پلاگینی برای مدت طولانی آپدیت نشود این احتمال می رود که باگ و مشکل امنیتی داشته باشد که هکرها از آن مطلعند ولی شما خیر.

تصاویر را بهینه کنید

قبل از اینکه تصاویر را از لحاظ حجم فایل بهینه نکرده اید آن را در وردپرس آپلود نکنید. تصاویر بهینه نشده (کاهش حجم داده نشده) اغبل اصلی ترین دلیل کندی وب سایت ها است. ممکن است شما با یک  فایل عکس ۱۰ مگابایتی در کامپیوتر خود کار کنید و همه چیز عالی به نظر برسد ولی وقتی همان فایل روی سایت شما بارگذاری می شود سرعت وب سایت شما بسیار کند خواهد شد. همچنین این را هم بدانید که سرعت لودشدن سایت در حال حاضر یکی از فاکتورهای گوگل برای سئو می باشد.

وقتی بازدید کننده سایت، زمان زیادی را باید صبر کند تا یک عکس راببیند از سایت شما فراری خواهد شد و همچنین منابع پلن هاست شما هم بیشتر مصرف می شود و این منجر به هزینه های بیشتری برای شما می شود.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا