چک لیست: چگونه سایت وردپرس خود را سریع تر کنیم؟

سرعت سایت وردپرس

با یک آموزش جدید در رئیس سایت در خدمت شما هستم. سرعت سایت وردپرسی شما روی رتبه شما در لیست نتایج گوگل تاثیر دارد. آنطور که گوگل اعلام کرده است سرعت سایت یکی از فاکتورهای گوگل برای نمایش یک سایت در نتایج جستجو می‌باشد.

از جایی که سرعت سایت به عنوان یکی از فاکتورهای گوگل در نظر گرفته میشود مدیران سایت ها و صاحب نظران این حوزه تست های بسیاری در این زمینه انجام میدهند و مطالب مهمی را در این مورد ارائه میکنند و همچنین پلن های کارآمدی جهت بهبود عملکرد وب سایت پیشنهاد میکنند.

از چک لیست زیر جهت بهبود سرعت وب سایت خود استفاده کنید و در نتیجه وضعیت سئوی سایتتان را نیز بهتر کنید.

۱- کش

W3 Total Cache  یکی از بهترین پلاگین‌های وردپرس در زمینه کش می‌باشد. خبر خوب اینکه این پلاگین رایگان است. گرچه راه اندازی این پلاگین نسبت به جایگزینی که در ادامه به شما معرفی میکنم کمی پیچیده است اما رایگان است و منابع بسیاری جهت آموزش کار با آن وجود دارد. بهتر است بدانید تنظیمات پیش فرض این پلاگین به اندازه کافی خوب نیست و باید آن را تغییر شود.

پلاگین WP Rocket  یا موشک وردپرس، پلاگینی سریع تر هست و راه اندازی آن نیز ساده است. اما خبر بد اینکه رایگان نیست.

پلاگین دیگری در زمینه مدیریت کش سایت پیشنهاد نمیشود بهتر است  یکی از این دو پلاگین را استفاده کنید.

وب سایت وردپرس سریع

۲- فشرده سازی و تغییر اندازه تصاویر

اگر بخواهید اندازه تصاویر سایت خود را به صورت دستی تغییر دهد میتوانید از فتوشاپ استفاده کنید یا از مشابه های تحت وب آن همچون pixlr یاcanva  بهره ببرید اما استفاده با این ابزارها وقت و  کار بیشتری از شما میگیرد و برای هدف ما ابزار مناسبی نیستند.

اندازه ۱۲۰۰ در ۶۰۰ پیکسل برای تصاویر افقی و ۱۰۰۰ در ۱۵۰۰ برای تصاویر عمودی پیشنهاد میشود. سعی کنید کیفیت عکس را تا جایی پایین بیاورید که حجم عکس حداکثر ۳۰۰ کیلو بایت شود ( اگر رزولوشن بالاتری میخواهید حداکثر ۴۰۰ کیلو بایت مناسب است) در نظر داشته باشید که این مقادیر کاملا به تعداد تصاویر هر پست و عرض وب سایت بستگی دارد. سایتهای عریض تر به تصاویر عریض تری نیاز دارند.

همچنین لازم است برای بارگذاری سریع تر تصاویر آنها را با روشی مناسب فشرده کنید.

استفاده از فرمت جدید Webp برای تصاویر امتیازهای بالاتری نسبت به فرمت‌های JPG و PNG  به همراه دارد. فایلهای Webp حجم کمتری نسبت به این دو فرمت قدیمی با همان کیفیت دارند.

پلاگین های زیر تصاویر سایت وردپرسی را فشرده میکنند و همچنین آنها را با توجه به عرض صفحه نمایش و دستگاه مورد استفاده تغییر سایز می‌دهند.

  • ShortPixel
  • TinyImage from Attrock.com
  • EWWW Image Optimizer
فرمت webp

۳- سی دی ان (CDN)

میتوانید از سی دی ان  کلودفلر (CloudFlare) استفاده کنید گرچه کامل نیست ولی برای استفاده اکثر افراد مناسب است.

همچنین ابر آروان یک سی دی ان ایرانی است که پیشرفت خوبی داشته و به عنوان یک جایگزین داخلی پیشنهاد میشود.

سی دی ان ها علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری سایت معمولا یک لایه امنیتی نیز اضافه میکنند. همچنین کلودفلر میتواند سرور دی ان اس شما هم باشد و کمک میکند در مرحله ابتدایی بارگذاری سایت، سرور دامنه شما سریعتر پیدا شود و این در نهایت به بالا رفتن سرعت سایت منجر میشود.

۴- دی ان اس (DNS)

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردم یک دی  ان اس سریع، باعث افزایش سرعت شما میشود و در زمان لود شدن سایت تفاوت ایجاد کند.

استفاده از یک هاست قوی و یک سرور دی ان اس سریع مثل کلودفلر کمک بسیار زیادی به افزایش سرعت لود شدن سایت شما میکند.

3 دیدگاه دربارهٔ «چک لیست: چگونه سایت وردپرس خود را سریع تر کنیم؟»

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا