آیا باید کامنت های وردپرس را فعال کنیم؟

فعال کردن کامنت های وردپرس

بسیاری از بلاگرها میپرسند که باید کامنت های بلاگ وردپرس را فعال کنیم یا نه؟ کامنت ها میتواند یک منبع قوی برای ساختن جامعه دنبال کنندگان و همچنین یک ابزار مهم افزایش نرخ تبدیل سایت باشد. البته امکان گذاشتن کامنت (نظر یا دیدگاه) توسط افراد میتواند ضررهایی هم داشته باشد. دراین مقاله به بعضی از سوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ خواهم داد مثل اینکه آیا محدودکردن کامنت مخاطبین شما را محدود میکند و روی سئوی سایت اثر منفی میگذارد؟

هر کس از دیدگاه خود به این مسئله پاسخ میدهد و یک نظر عمومی راجع به این موضوع وجود ندارد.

آیا باید اجازه دهیم افراد در وب سایت ما کامنت بگذارند؟ متخصصین بازاریابی دیجیتال به این سوال پاسخ آشنایی میدهند: “بستگی دارد”.

بازدیدکنندگانی که زیر یک مقاله جدید دیدگاه (کامنت) میگذارند درصد بالایی دارند و بعضی اوقات تنها با تبدیل کردن یک مقاله ۵۰۰ کلمه ای به یک مقاله چند هزار کلمه ای میشود هزاران کامنت جذب کرد.

کامنت وردپرس

چرا باید اجازه کامنت گذاری در مقالات را بدهیم؟

  • شما میتوانید تعامل مستقیم با خوانندگان مقاله داشته باشید.
  • میتوانید پیشنهاداتی راجع به موضوع  و امکان بهبود دادن مقاله با کمک نظرات مفید خونندگان داشته باشید.
  • مقاله هایی با تعداد کامنت بالا میتوانند بیشتر مورد اعتماد کاربران قرار گیرند.
  • کامنت ها میتواند کمک بزرگی برای کشف ایده های جدید و اطلاع از میزان تمایل کاربران به موضوع مقاله باشند.
  • میتواند برای سئو خوب باشد البته در برخی موارد ممکن است مضر هم باشد.

چرا باید کامنت مقالات را خاموش کنیم؟

  • رقیبان شما میتوانند به صورت منفی، متن محتوای شما را تغییر دهند تا رتبه شما در گوگل افت کند. چطور؟ رقبا میتوانند زیر مقاله شما کامنت بگذارند تا تعداد کلمات مقاله را افزایش دهند و بدین صورت نرخ تکرار کلمه کلیدی شما را تغییر دهند تا از این طریق روی سئوی سایت شما اثر منفی بگذارند.
  • وقتی محتوای کامنت ها از میزان محتوای مقاله اصلی بیشتر شود این مسئله از نظر سئو پیامدهای منفی خواهد داشت.
  • مدیریت کامنت ها در وب سایت های پربازدید زمان زیادی از مدیر سایت میگیرد.
  • اسپمرها با استفاده از ابزارهای جستجوی اتوماتیک، وب سایتهای دارای کامنت باز را پیدا میکنند. باز بودن کامنتها دعوت نامه ایست برای این جور افراد بد اندیش تا نگاه دقیق تری به وب سایت شما بیندازند که در بسیاری موارد به نفع شما نیست.

کامنت خاموش یا روشن

آیا کامنت ها به سئو کمک میکنند؟

بله میتواند کمک کننده باشد. گاهی کلمات کلیدی که در کامنتها به متن اصلی اضافه میشود ترافیک خوبی از گوگل می آورد. کامنت ها میتواند تعداد کلمات مرتبط را افزایش دهند، سوالات مرتبط و دیگر موارد را به محتوای ما اضافه کنند.

اگر تعدا کامنتهایی که می آید کم باشد یا در صورت زیاد بودن تعداد کامنت ها، شما فرصت کافی یا تیم خوبی جهت مدیریت کامنتها دارید، فعال بودن کامنت ها جهت سئوی بهتر توصیه میشود.

پس، کامنت ها باید باز باشد؟

اگر شما منابع کافی برای پاسخگویی به سوالات و کنترل کامنت های اسپم دارید بله، بهتر است کامنت ها باز باشند. اگرچه هر کلمه ای که با کامنت به محتوای شما اضافه میشود طبیعتا روی تعداد کلی کلمات و چگالی کلمات تاثیر میگذارد پس بسیار مهم است که کامنت ها مدیریت شوند و مطالب مضر و نامناسب حذف شوند.

پیمایش به بالا